[L ♥ I ♥ F ♥ E ]

"its NOT about caring what other PEOPLE think:
its about LEARNING to LOVE what you have."

Thursday, July 7, 2011

pilihan yang aku tak pasti.


salam... :) ermmm.
dgn lafaz bismillahirrahmanirrahim, aku dengan rasminya ingin mengatakan bahwa aku telah berjaya melanjutkan pelajaran di UiTM Bandaraya Melaka dlm jurusan *jap ehh aku check balik. lupe pulak. ehee. hah, dalam jurusan Sarjana Muda Pentadbiran Perniagaan (Kepujian) (Insurans). :D

oke, tak de ape yang nak di bangga kan sangat pun sebab ramai lagi kawan2 aku yang lain lebih berjaya dari aku. rata2 dari mereka meneruskan pengajian dalam bidang yang same mase blaja diploma dulu, iaitu PERAKAUNAN. sayangnye result final sem aku tak berapa nak cantek, so melencong la jurusan aku yang aku dapat ni. tak sangka betul melencong jauhh. HUHU. *yewla, sala sndri jgk, dulu kate tak nak da sambung belajar, dapat apa pn tak kesah. tengok sekarang ape nak jadi.??? susah nak wat pilihan kan nak terima atau tak.? 

terima ke takk.?? tak minat la cos nih. nak tukar cos je rase. jd, nak terima ke tak.?? huhu. 

aku da mintak nasihat lecturer di JABATAN AKAUN UNIKOP. mybe mdm nad kot yg bg pandangan tu. wallahualam.  ni kate beliau.

u jgn pikir coz insurans tu nnti u keje jadi insurans ke apa...mungkin u boleh jadi lain kan...pastu, u pikir betul2 u minat ke x?pada sy u masuk dulu, then try minta tukar course kalu xboleh tukar try dulu course tu...beri keyakinan yg u boleh buat..bukan semuaorg dapat peluang mcmni...betul x...tp pada sy, u try solat istiharah mungkin Allah akan beri petunjukpada u nnti....percayalah Dia dah tetapkan yg terbaik tuk u k....

aku termakan jugak dgn kate2 lecturer aku ni. yewla, bkn smua orang diberi peluang. Allah sentiase tetapkan yg terbaik utk kita. dan aku akn cube usaha yang terbaik klu ini jalan yg aku pilih nanti. 

pendaftaran online tamat 31hb Julai 2011, aku masih belum mendaftar, ade lagi perkara yg perlu aku fikirkan sedalam2nya terutam sekali, FAMILY, KEWANGAN, serta KEYAKINAN. hrp2nya aku mendapat petunjuk dari ALLAH, agar kerunsingan ini tiada. 

syukur kerana masih diberi peluang. :)

ohh amal

1 comment:

  1. gi la amal, bukan semua dapat sambong blajar..

    Family, xde masalah kot sbb dekat pulak kan:)

    kwangan, jgn risau,ptptn pon ade:)

    keyakinan, ha tu kne pupuk sendri:)

    ReplyDelete